Vad Vi Erbjuder

Kliniken är belägen i centrala, men lugna kvarter i Linköping på Hospitalstorget.

Hospitalstorget 2A, 582 27 Linköping

Modern Teknologi

För att kunna ge bästa möjliga vård kombinerar vi traditionella kiropraktiska tekniker med den modernaste utrustningen och undersökningsteknologin som finns.

Förändring På Riktigt

Vårt mål är att hjälpa dig uppnå god hälsa och välbefinnande genom kiropraktisk hälsovård och utbildning om livsstil. Vi tillhandahåller legitimerad kiropraktor med internationellt godkänd universitetsutbildning.

Inga Överraskningar

Vår klinik har en stor andel nöjda patienter mycket beroende på att vi förklarar allt i förväg.

Upp Till Dig

Oavsett vilka mål du har med din hälsa är det du som bestämmer. Det är din kropp, din hälsa och din framtid. Mitt syfte är att ge dig den bästa möjliga kiropraktiska vården, sedan är det upp till dig att bestämma hur länge du drar nytta av den.

Det finns flera orsaker.

Det finns många källor till smärta i ländryggen. Två vanliga exempel är smärta från lederna i ländryggen som sitter mellan varje kota eller från diskarna, som fungerar som ryggens stötdämpare.

Smärta i ländryggen är vanligt, men det är för den sakens skull inte normalt. Smärta i ländryggen är ett tecken på att något är fel. Hos vissa kan smärtan i ländryggen försvinna av sig självt och andra använder värktabletter för att dämpa symptomen. Men den underliggande orsaken till smärtan i ländryggen försvinner inte och problemet blir gradvis sämre.

Videon nedanför ger en enkel förklaring till hur smärta i ryggen uppkommer:

Man har flera möjligheter när man har ont i ryggen:

• Ignorera smärtan (problemet blir värre)
  • Vila (förlänger läkningsprocessen)
  • Göra övningar (tar inte hand om problemet)
  • Styrketräning (man tränar med problemet kvar)
  • Massage (tar inte hand om problemet)
  • Mediciner (dämpar symptomen)
  • Operation (Riskfyllt, drastiskt, ineffektivt)

Vad gör en kiropraktor?

Kiropraktorer använder istället justeringar för att återskapa normal rörlighet av kotorna i ryggen. Enkelheten och effektiviteten i denna metod är väl dokumenterad i en lång rad vetenskapliga studier och har hjälpt många att undvika behandling med t.ex. smärtstillande eller inflammationsdämpande mediciner, som ger biverkningar. Behandling hos en legitimerad kiropraktor är säker, naturlig och effektiv.

Ta reda på om ditt problem med ryggsmärta kan behandlas av en kiropraktor och njut av de goda resultat som många patienter redan har upptäckt.

Vanliga Frågor om Ryggsmärta

Är det inte normalt att ha lite ont i ryggen då och då?

All smärta, i varje ålder, är ett tecken på att något är fel. Din kropp använder smärta för att tala om för dig att en gräns har nåtts eller att ett problem har skapats. Eftersom som vi kan anpassa oss, ignorerar vi ofta mindre krämpor. Smärtan kanske försvinner tillfälligt av sig självt, men det underliggande problemet blir sannolikt värre under tiden och blir gradvis svårare och mer kostsamt att få bort.

Varför undersökte kiropraktorn min nacke?

Många patienter blir förvånade att kiropraktorn också undersöker områden där man inte har ont. Smärta i ryggen kan i vissa fall vara kompensationer för andra problem i fötterna, knäna, höfterna och nacken. Din kiropraktor ser dig som en hel person, inte som en samling delar.

Jag gjorde ingenting, så hur kan jag ha ont?

Detta hör vi ofta. Eftersom vår kropp är så anpassningsbar, kan vi ofta klara av att kompensera för olika typer av belastning under flera år. Slutligen, när bägaren blir full av den sista droppen, när vi vänder oss eller böjer oss ned konstigt, så ger ryggen till slut upp och vi får ont.

Vad händer om ni inte kan hjälpa mig?

Om vi inte kan hitta orsaken till dina problem eller rätta till problemet, kommer vi att skicka dig vidare till andra experter som kanske kan hjälpa dig istället. Din hälsa och att du blir nöjd är det som är viktigast.

Hur fungerar kiropraktik?