Första Besöket
Du hittar oss vid Hospitalstorget i centrala Linköping. Välkommen!.

Vi har ansträngt oss för att skapa en lugn och harmonisk miljö där du kan ”känna dig som hemma” och samtidigt få säker och effektiv vård av hög kvalitet.

Grundlig undersökning

Du träffar din kiropraktor efter att du har fyllt i ett formulär som beskriver dig, din sjukdomshistoria och dina mål med din hälsa. Efter detta går din kiropraktor och du tillsammans igenom din sjukdomshistoria.

Om vi tror att vi kan hjälpa dig tar undersökningen vid. Vi tittar på hur du rör dig. Vi kollar dina reflexer. Dessa och andra fysiska, ortopediska, neurologiska och kiropraktiska tester hjälper oss att hitta de områden i ryggen som ligger bakom dina problem. Våra undersökningar är grundliga och kommer att få dig att känna dig trygg.

Avancerad teknologi

På Kiropraktorakuten använder vi oss inte bara av händerna när vi undersöker, utan använder oss också av den mest moderna utrustning som finns att tillgå för kiropraktorer i dagsläget. Vår Insigt™Millenium Subluxation Station hjälper oss att hitta områden med störd nervfunktion, dokumentera och följa upp dina resultat och ge den mest korrekta behandlingen. Du kan läsa mer om våra undersökningar här. Om ditt tillstånd kräver det behandlar vi dig redan vid första tillfället.

Vi studerar dina resultat och ger dig sedan en rapport. Vi går igenom vad vi har hittat och de slutsatser vi kommit fram till. Vi lägger därefter upp en behandlingsplan för att rätta till dina problem. Om ditt fall inte kan behandlas av en kiropraktor skickar vi dig vidare till lämplig instans. Detta går vi sedan igenom vid det andra besöket.

Vanliga Frågor och Funderingar

Vissa patienter upplever en förbättring nästan direkt. Andra upplever att det kan ta veckor eller ibland månader innan man känner sig bättre. Varje patient blir bättre i sin egen takt. Faktorer som kan påverka hur snabbt du blir bättre inkluderar din ålder, ditt övergripande hälsotillstånd, muskelstyrka, din diet och till och med din attityd.
Det beror på ditt problem och hur lång tid det tar att studera fynden vid undersökningen. Detta är ett kliniskt beslut och varierar från patient till patient. Om ditt tillstånd kräver det behandlar din kiropraktor dig redan första gången.
Nej. Kiropraktorer använder inte mediciner. Eftersom vi använder oss av naturliga metoder, kan du be om råd hur man använder is för att lindra sin smärta om man har akuta besvär. Rätt använt kan is ha en smärtlindrande effekt utan de biverkningar, som förekommer tillsammans med smärtstillande mediciner.